Fjernundervisning – uge 14

MANDAG – Fagdag: Dansk
Mandag og tirsdag har vi fokus på dansk.

 

Klasse Opgaver / aktiviteter Lærer
2. kl Læsebånd 

Læs 25 min. Det kunne være nogle tidligere læste historier i vores d’dansk grundbogen fra side 4-81.Ellers kunne man se på følgende link;

https://gratisborneboger.wordpress.com/ https://frilaesning.dk/ https://laeslos.gyldendal.dk/ https://fagbog.gyldendal.dk/

Lav 4 sider i enten a- bogen eller b- bogen. Eleverne har fået udleveret enten en a eller b bog. Materialet er ekstra dansk som eleverne nemt selv kunne arbejde med. 

Træn de diktatord vi har haft i kassen tidligere. Eleverne har tidligere fået udleveret et ark med 12 måder som kunne hjælpe med stavetræningen. 

Lav 3 sider i Skriv pænt hæfte – træning af håndskrift. Påmind eleverne om , at når de træner deres håndskrift så skal de husk på følgende 3 ting; skriv pænt, skriv tydeligt og skriv læseligt. 

Lidt sjov og hygge læring

https://fagportaler.gyldendal.dk/ 

Under fagportalerne scroller man ned og finder leg og lær portalen. En del spændende aktiviteter for eleverne.

 Træningsopgaver

https://dansk0-2.gyldendal.dk/traening

Forskellige bud på dagens aktiviteter

https://www.clio.me/dk/laer-fra-hjemmet-med-clio/

Osman
3. kl OLE LUND KIRKEGAARD + GUMMI TARZAN

Vi fortsætter vores forløb om Ole Lund Kirkegaard.

Du skal læse om Ole Lund Kirkegaard i D’Dansk – Fællesbog:

s. 206 (opgave 1, det blå område)

og s. 222-223

Derefter skal du løse opgaver om Ole Lund Kirkegaard + Gummi Tarzan i

Træningshæftet:

s. 112

s. 113-116

og s. 118

Rahela
4. kl Læse og læseforståelse

Læs bogen “Per og bette Mads” skrevet af Ole Lund Kirkegaard” (vedhæftet)

Skriv en boganmeldelse (skabelon vedhæftet), og send den til min mail ae@vejleps.dk onsdag d.1.april

Grammatik

http://www.opgaveskyen.dk/wp-content/uploads/2016/01/brug-komma-og-menogeller.pdf – træner komma og punktum

http://www.opgaveskyen.dk/wp-content/uploads/2016/01/Fra-tegneserie-til-tekst.pdf – træner skrivning

Aysun
5. kl Læse og læseforståelse

Læs bogen “Per og bette Mads” skrevet af Ole Lund Kirkegaard” (vedhæftet)

Skriv en boganmeldelse (skabelon vedhæftet), og send den til min mail ae@vejleps.dk onsdag d.1.april

Grammatik

http://www.opgaveskyen.dk/wp-content/uploads/2016/01/brug-komma-og-menogeller.pdf – træner komma og punktum

http://www.opgaveskyen.dk/wp-content/uploads/2016/01/Fra-tegneserie-til-tekst.pdf – træner skrivning

Aysun
6. kl Læseforståelsesopgaver https://dansk3-6.gyldendal.dk/forloeb/laesning/laeseforstaaelse Under fanen forløb-læsning er der læseforståelsesopgaver: der træner I læsehastighed/tempo, forståelse og ordforråd. Fadime
7. kl Grammatikopgaver  https://dansk.gyldendal.dk/traening/grammatik Alle opgaver løses.

Tegnsætningsopgaver https://dansk.gyldendal.dk/traening/tegnsaetning Alle opgaver løses.

Fadime
8. kl Grammatikopgaver 

https://dansk.gyldendal.dk/traening/grammatik/find-ordklassen niveau 1-3 

https://dansk.gyldendal.dk/traening/grammatik/find-saetningsled nivaru 1-3 

https://dansk.gyldendal.dk/traening/tegnsaetning/komma alle kommaøvelserne

Rikke
9. kl Retskrivning https://dansk.gyldendal.dk/traening/retstavning – alle opgaverne 

Reskrivningstest (webprøve) på gyldendal.dk 13:00-14:30

Rikke

TIRSDAG – Dansk

Vi fortsætter med dansk i dag

 

Klasse Opgaver / aktiviteter Lærer
2. kl Læsebånd 

Læs 25 min. Det kunne være nogle tidligere læste historier i vores d’dansk grundbogen fra side 4-81.Ellers se link fra mandag

Lav 4 sider i enten a- bogen eller b- bogen. Eleverne har fået udleveret enten en a eller b bog. Materialet er ekstra dansk som eleverne nemt selv kunne arbejde med. 

Træn de diktatord vi har haft i kassen tidligere. Eleverne har tidligere fået udleveret et ark med 12 måder som kunne hjælpe med stavetræningen. 

Lav 3 sider i Skriv pænt hæfte – træning af håndskrift. Påmind eleverne om , at når de træner deres håndskrift så skal de husk på følgende 3 ting; skriv pænt, skriv tydeligt og skriv læseligt. 

Lidt sjov og hygge læring

https://fagportaler.gyldendal.dk/ 

Under fagportalerne scroller man ned og finder leg og lær portalen. En del spændende aktiviteter for eleverne.

 Træningsopgaver

https://dansk0-2.gyldendal.dk/traening

Forskellige bud på dagens aktiviteter

https://www.clio.me/dk/laer-fra-hjemmet-med-clio/

Osman
3. kl DRAGEN

I dag skal du læse Dragen i D’Dansk – Fællesbog s. 207 – 219

Løs opgaverne i Træningshæftet:

s. 106 – 111

Rahela
4. kl
5. kl
6. kl Grammatikopgaver https://dansk3-6.gyldendal.dk/traening/grammatik

Der skal I i gang med de forskellige repetitionsopgaver.

Læseforståelsesopgaver https://dansk3-6.gyldendal.dk/forloeb/laesning/laeseforstaaelse

Under fanen forløb-læsning er der læseforståelsesopgaver: der træner I læsehastighed/tempo, forståelse og ordforråd.

Fadime
7. kl Forfatterskaber

1.Jesper Wung Sung

2. Yahya Hassan

3. Tove Ditlevsen https://dansk.gyldendal.dk/forloeb/forfatterskaber

Alle tilhørende tekster og opgaver løses. 

Genreopgaver

Pressefoto https://dansk.gyldendal.dk/forloeb/genrer/pressefoto

Graphic novels https://dansk.gyldendal.dk/forloeb/genrer/graphic-novels

Fadime
8. kl Grammatikopgaver 

https://dansk.gyldendal.dk/traening/retstavning/ene-eller-ende alle opgaverne 

https://dansk.gyldendal.dk/traening/retstavning/ord-der-forveksles alle opgaverne

Retskrivningstest (webprøver) fra kl. 13:00-14:30

Rikke
9. kl Grammatik 

https://dansk.gyldendal.dk/traening/grammatik -alle opgaverne 

Tegnsætning 

https://dansk.gyldendal.dk/traening/tegnsaetning – alle opgaverne

Rikke

ONSDAG – Fagdag: Matematik

Onsdag har vi fokus på matematik. Følg lærernes vejledning og lad hele dagens tema derhjemme være omkring matematik. I kan under legen lave en butik derhjemme så børnene kan lære at styre penge, regne og fylde varer mv. 

 

Klasse Opgaver / aktiviteter Lærer
2. kl Lav de sidste sider i matematrix 2a færdig. Side 80-81.

Rema 2a side 10-13.

Der findes qr code ved de forskellige sider øverste højre hjørne. Dette kan i nemt bruge for, at få forklaret opgaverne eller en gennemgang af opgaverne. 

Træningsopgaver i matematik;

http://www.matematikbogen.dk/ExerciseOverview.aspx?level=1

https://mattip.dk/indskoling/ 

https://matematik0-3.gyldendal.dk/

https://kvikmat.gyldendal.dk/

matematisk spil

https://www.matematikfessor.dk/games

Osman
3. kl Rema 3a Decimaltal side 10-13. 

Rema 3a Regnløs 32-35.

Rema 3a Diagrammer 60-63.

Hvis man har lavet det ovenstående sider, og har god tid samt overskud, så må eleverne gerne arbejde videre og lave de sider som de mangler i rema 3a færdigt.

Der findes qr code ved de forskellige sider øverste højre hjørne. Dette kan i nemt bruge for, at få forklaret opgaverne eller en gennemgang af opgaverne. 

matematiske spil

https://www.matematikfessor.dk/games

https://mattip.dk/elev/alle-spil/

Ekstra

https://kvikmat.gyldendal.dk/

Der er en bredt udvalgt af online portaler og hjemmesider som eleverne kan bruge. Hvis i kigger tilbage på ugeplanerne 12-13, som jeg havde lagt ud via famly, så ville i kunne finde en liste med diverse hjemmesider, portaler og links som jeg har lagt ind.

Osman
4. kl Se vedhæftet fil i famly – 

Side 48-53. 

 

Tegn og besvar opgaverne på papir eller et hæfte- gem det. Jeg samler ind når vi mødes igen. I er også velkommen til at prøve 

at besvare opgaverne på excel, hvis i vil prøve af 🙂 

www.Matematikbogen.dk

https://matematrix.alinea.dk/brug jeres uni login

 

https://www.matematikfessor.dk

Her kan i se video om geometriske figurer

Brug uni login og søg på figurer. 

Jeg har lagt nogle opgaver ind på matematikfessor.dk, prøv at kigge også på dem. 

Yasemin 
5. kl Opgaver på www.matematikfessor.dk Uzma
6. kl Opgaver på www.matematikfessor.dk Uzma
7. kl Opgaver på www.matematikfessor.dk Uzma
8. kl I skal lærer at lave jeres egne formler og funktioner. Det er meget vigtigt til stort set alle opgaver, og især både skriftlig og mundtlig eksamen.

Følg dette forløb.

https://matematik.gyldendal.dk/forloeb/funktioner-og-sammenhaenge/i-beskrivelse-af-sammenhaenge

Her kan i se hvordan man gør:

https://www.youtube.com/watch?v=NCeR0tp8GJ8

Jeg vil være til rådighed Google Meet: https://meet.google.com/zsc-ktdy-jcu  mellem kl 9.00 og 15.00 hvis i har spørgsmål.

I skal bruge jeres VejlePS mail for at deltage

9. kl Øve mundtlig matematik.

Se eksempel på prøve:

https://matematik.gyldendal.dk/proeven/mundtlig-proeve/eksempel-paa-mundtlig-proeve-video

I skal lave mundtlig matematik. Løst først opgaverne. Skriv noter undervejs så i kan huske hvad i har gjort.

Når i er klar til at vise hele opgaven, så film gennemgangen af resultaterne og jeres forklaringer, med jeres telefon eller på computeren, og send filen/filerne til min mail.

I skal kun løse et oplæg. 

Enten denne: https://matematik.gyldendal.dk/proeven/mundtlig-proeve/proeveoplaeg/kapitler/opsparing

Eller denne:

https://matematik.gyldendal.dk/proeven/mundtlig-proeve/proeveoplaeg/kapitler/spil

Jeg vil være til rådighed Google Meet: https://meet.google.com/zsc-ktdy-jcu  mellem kl 9.00 og 15.00 hvis i har spørgsmål.

I skal bruge jeres VejlePS mail for at deltage

TORSDAG – Naturfag

 

Klasse Opgaver / aktiviteter Lærer
2. kl Vi starter på nyt emne ‘Mål Vejret’

Intro spørgsmål:

    1. Hvordan er vejret idag?
    2. Hvordan kan man måle, hvor meget det regner?
    3. Hvordan kan man finde ud af, hvordan vejret bliver?
    4. Hvordan måler vi, hvor varmt eller koldt, det er udenfor?

Derefter læser I de to tekster, og løs alle de læse-guide opgaver:

Temperatur

https://portals.clio.me/dk/naturteknologi/1-3/emner/vand-luft-og-vejr/vejret/temperatur/?unit_plan=bf6b1e94-0252-f35b-1aec-cf66204b284b&active_element=a16ec334-b889-4da5-8859-b18661f1beb8&show_unit_plan=1&showbacktouparchivebutton=1

Regnvejr

https://portals.clio.me/dk/naturteknologi/1-3/emner/vand-luft-og-vejr/vejret/regnvejr/?unit_plan=bf6b1e94-0252-f35b-1aec-cf66204b284b&active_element=a87b5781-820a-4f7c-8dc4-93338c1b5390&show_unit_plan=1&showbacktouparchivebutton=1

Til sidst laver I jeres egen regnmåler som er vist nederst i linket. Hvis I har en have, så kan I placere jeres hjemmelavet regnmåler i jorden, og se fra dag til dag regn i mm.

https://portals.clio.me/dk/naturteknologi/1-3/emner/vand-luft-og-vejr/vejret/regnvejr/hvor-meget-regner-det/maal-hvor-meget-det-regner/?unit_plan=bf6b1e94-0252-f35b-1aec-cf66204b284b&active_element=2e2b0207-c82d-4cfb-bfa6-085751930bdb-5610&show_unit_plan=1&showbacktouparchivebutton=1

Jeres svar og hjemmelavet regnmåler sendes til min mail

Adnan 
3. kl Vi starter på et nyt emne: ‘Kort og kompas’

Intro spørgsmål:

  1. Hvad bruger man kort til?
  2. Hvilke forskellige slags kort kender du?
  3. Har du selv prøvet at bruge et kort?

 

Derefter skal I lære at bruge Google Maps. Find Vejle Privatskole og jeres klasselokale. Lav de andre opgaver på siden også:

https://portals.clio.me/dk/naturteknologi/1-3/emner/jorden/kort-og-kompas/kort/find-din-skole/undersoeg-kort/?unit_plan=54fe693f-0dde-21f3-d8ed-2b503ac93eba&active_element=e2401f78-93e5-4f86-8dc8-fbd8b223e8bc-5751&show_unit_plan=1&showbacktouparchivebutton=1

Læs teksten ‘Kort’ og løs alle opgaverne i Læse-guide:

https://portals.clio.me/dk/naturteknologi/1-3/emner/jorden/kort-og-kompas/kort/?unit_plan=54fe693f-0dde-21f3-d8ed-2b503ac93eba&active_element=cd3b987a-c590-4c4f-b248-8a59c7910ab2&show_unit_plan=1&showbacktouparchivebutton=1

Tegn jeres vej til VPS skolen fra dit hjem på et større papir/pap(hvis det er muligt). Tegn /farv jeres kort, og brug de symboler/signatur som er på siden.Brug Google Maps:

https://portals.clio.me/dk/naturteknologi/1-3/emner/jorden/kort-og-kompas/kort/din-skolevej/tegn-kort-over-din-skolevej/?unit_plan=54fe693f-0dde-21f3-d8ed-2b503ac93eba&active_element=4091f617-518c-4d12-a462-717b5c1554bc-5750&show_unit_plan=1&showbacktouparchivebutton=1

Alle svar og jeres kort sendes til min mail

Adnan
4. kl Vi starter på et nyt emne: ‘Vandforbrug og spildevand’

Kig på billedet og skriv hvad I bruger vand til derhjemme:

https://portals.clio.me/dk/naturteknologi/4-6/forloeb/show-unitplan/?unit_plan=ba40bacc-e9a0-7bcc-a59e-72d417dccdd4&active_element=c6d90383-f977-4c93-b1a3-09a02112e9c4&cHash=68fdbc11e17a7002623ddf0a380c067b

Læs og besvar alle de Læseguide spørgsmål:

https://portals.clio.me/dk/naturteknologi/4-6/emner/teknologi/vandforbrug/grundvand-drikkevand-og-spildevand/?unit_plan=ba40bacc-e9a0-7bcc-a59e-72d417dccdd4&active_element=c10ef34b-bbe3-4bf4-87dd-93dee4278ee6&show_unit_plan=1

Derefter skal du skrive om din vandforbrug:

https://portals.clio.me/dk/naturteknologi/4-6/emner/teknologi/vandforbrug/grundvand-drikkevand-og-spildevand/vanddagbog/dit-vandforbrug/?unit_plan=ba40bacc-e9a0-7bcc-a59e-72d417dccdd4&active_element=f7950187-e00c-4df1-8377-4398010949dd-6152&show_unit_plan=1

Til sidst tegner I vandrør i jeres lejlighed/hus:

https://portals.clio.me/dk/naturteknologi/4-6/emner/teknologi/vandforbrug/grundvand-drikkevand-og-spildevand/tegn-vandroer/placer-vandroerene/?unit_plan=ba40bacc-e9a0-7bcc-a59e-72d417dccdd4&active_element=5305d5de-63de-47f3-9354-d71207d711f5-6149&show_unit_plan=1

Alle tegninger og svar sendes til min mail

Adnan
5. kl Vi afslutter emnet for marts. I dag er det : ‘Øret’

Læs og besvar alle Læseguide opgaver:

https://portals.clio.me/dk/naturteknologi/4-6/emner/mennesket/kroppen/oeret/?unit_plan=baca2abd-f280-028b-4ab9-fd51cb378a45&active_element=2ad0f8b9-7d5b-4081-8cf5-0af90ff13cc8&show_unit_plan=1

Se video om ørets funktion, og skriv ned alle dele af øret:

https://www.youtube.com/embed/uM3KHkh5UyA?end=60?iv_load_policy=3&rel=0&showinfo=0

Derefter tegner i ørets anatomi(opbygning). 

Til sidst forbereder I en lille præsentation om øret til søskende eller forældre.

Adnan
6. kl Vi fortsætter med arbejdet med mad og hvor maden kommer fra. Nu fokusere vi på Kost og Sundhed.

Følg forløbet og svar på spørgsmålene. Prøv om i kan lave forsøgene derhjemme.

https://natur-teknologi4-6.gyldendal.dk/5-6-klasse-forloeb/mennesket/kost-og-sundhed 

Jeg lægger hjælp og forklaringer her: https://www.youtube.com/playlist?list=PLM52Wyu1WpVRfgQAnw5BGdqn9PJo7RPPT 

7. kl Vi arbejder med “Jordens opbygning”

Læs og besvar spørgsmålene i “Læseguiden”.

https://portals.clio.me/dk/geografi/emner/jordkloden/jordens-opbygning/introduktion/

https://portals.clio.me/dk/geografi/emner/jordkloden/jordens-opbygning/jordens-overordnede-sfaerer/

https://portals.clio.me/dk/geografi/emner/jordkloden/jordens-opbygning/jordens-indre/

https://portals.clio.me/dk/geografi/emner/jordkloden/jordens-opbygning/pladetektonik/

https://portals.clio.me/dk/geografi/emner/jordkloden/jordens-opbygning/jordskaelv/

se Youtubevideoen:

https://www.youtube.com/watch?v=2g-nosPgDsE

MADKUNDSKAB:

Valgfri madret der indeholder æg – ingen kager el. desserter. Kostrådene skal tænkes med i retten.
Send billede, opskrift og kommentar om, hvordan retten er forbedret med henblik på kostrådene.

Uzma
8. kl Vi skal øve os i at undre os over verden, undersøge verden og svare på vores undren. Måske finder vi svar, måske ikke. Men vi kan hvert fald forsøge. 

Og så skrive en lille side om hvad vi undrede os over og hvad vi fandt ud af.

I får hver især et spørgsmål. Og så finder jeg tekster til jer. Jeg skriver det til jeres mail.

 Jeg vil være til rådighed Google Meet: https://meet.google.com/zsc-ktdy-jcu  mellem kl 9.00 og 15.00 hvis i har spørgsmål

I skal bruge jeres VejlePS mail for at deltage

9. kl Opgave 1.

Vi skal øve os i at undre os over verden, undersøge verden og svare på vores undren. Måske finder vi svar, måske ikke. Men vi kan hvert fald forsøge. 

Og så skrive en lille side om hvad vi undrede os over og hvad vi fandt ud af.

I får hver især et spørgsmål. Og så finder jeg tekster til jer. Jeg skriver det til jeres mail.

 Jeg vil være til rådighed Google Meet: https://meet.google.com/zsc-ktdy-jcu  mellem kl 9.00 og 15.00 hvis i har spørgsmål.

I skal bruge jeres VejlePS mail for at deltage

Opgave 2.

Det er muligvis eksamenstid lige om lidt. For at få et inblik i den Fællesfaglige prøve, vil jeg anbefale jer at følge dette forløb: https://naturfagsproeven.gyldendal.dk/forloeb/4-den-enkeltes-og-samfundets-udledning-af-stoffer

Nederst i forløbet, er der også en gennemgang af hvordan man kan bruge dette forløb, hvis man trækker enmnet til eksamen.

FREDAG – Fremmedsprog (Engelsk & Tysk)

 

Klasse Opgaver / aktiviteter Lærer
2. kl Emne ‘My Body’

Se video og skriv alle ord du hører:

https://portals.clio.me/dk/engelsk/1-3/emner/the-topics/my-body/this-is-me/all-about-me/talking-flashcards/?unit_plan=495bac01-b103-ce13-ccb0-4e3b805a66e1&active_element=d2a6eecc-2c84-43c2-a18f-077ac32ef44d-10270&show_unit_plan=1

Derefter placere de rigtige kropsdele:

https://portals.clio.me/dk/engelsk/1-3/emner/the-topics/my-body/this-is-me/all-about-me/find-the-place-on-the-body/?unit_plan=495bac01-b103-ce13-ccb0-4e3b805a66e1&active_element=d2a6eecc-2c84-43c2-a18f-077ac32ef44d-10271&show_unit_plan=1

Syng og danse tid:

https://portals.clio.me/dk/engelsk/1-3/emner/the-topics/my-body/this-is-me/my-body-song/sing/?unit_plan=495bac01-b103-ce13-ccb0-4e3b805a66e1&active_element=7cc86821-8f26-46b8-a32f-b173ab3d1fce-8950&show_unit_plan=1

Find de rigtige kropsdele, del 2:

https://portals.clio.me/dk/engelsk/1-3/emner/the-topics/my-body/this-is-me/talk-about-your-body/what-is-this/?unit_plan=495bac01-b103-ce13-ccb0-4e3b805a66e1&active_element=7e56eca8-df90-4ed1-9b50-f1390d83bc0d-10268&show_unit_plan=1

 

Adnan
3. kl Emne: Food

Se video og øv dig med at sige: ‘I like…I don’t like :’

https://portals.clio.me/dk/engelsk/1-3/emner/the-basics/food/breakfast/breakfast-likedo-not-like/practise/?unit_plan=a20b41a2-2a62-8f4d-af87-dcb77a413149&active_element=36db3b27-b99e-414e-8f0d-364fb880ee05-10992&show_unit_plan=1

Se video, læs og oversæt teksten ‘Lunch’+ læseguide opgaver:

https://portals.clio.me/dk/engelsk/1-3/emner/the-basics/food/lunch/?unit_plan=a20b41a2-2a62-8f4d-af87-dcb77a413149&active_element=66979e8b-d266-4a9e-8fab-faf5fe78613a&show_unit_plan=1

Skriv hvad du har spist til middag:

https://portals.clio.me/dk/engelsk/1-3/emner/the-basics/food/lunch/what-did-you-eat-for-lunch/i-ate/?unit_plan=a20b41a2-2a62-8f4d-af87-dcb77a413149&active_element=4160868c-0328-4348-b5f9-da16d854fd84-11010&show_unit_plan=1

Adnan
4. kl New topic  – InEnglishPlease.dk 

Tatiana
5. kl New topic  – InEnglishPlease.dk

  • Countries – UK Sights Part I
Tatiana
6. kl New topic  – InEnglishPlease.dk

—————————————————————————-

Tysk- Grammatik øvelser

Modal verber:

1

https://my.clio.me/dk/quiz/4c04c674-37dc-a863-20be-0a81fa2017ec/try

2

https://my.clio.me/dk/quiz/0b54db9d-650a-17a6-a836-86534de6d978/try

Personlige pronomener

1

https://my.clio.me/dk/quiz/067e0903-e706-bf95-974c-1ac604a51151/try

2

https://my.clio.me/dk/quiz/a45fed0d-7954-f331-5592-b87859e64d0f/try

Præpositioner

1

https://my.clio.me/dk/quiz/66c1ce88-cd04-9ad7-3262-2d02e6188c1d/try

2

https://my.clio.me/dk/quiz/38be292a-95b6-ec32-1752-383f7b7c5aeb/try

3

https://my.clio.me/dk/quiz/67fdcbd6-cb6d-e6dd-815f-0b3d336df9e5/try

Tatiana

——————–

Adnan

7. kl New topic  – InEnglishPlease.dk

—————————————————————————

Tysk- Grammatik øvelser 

Possessive pronomener 

https://my.clio.me/dk/quiz/bf844e5a-a3ee-0d52-bb50-8c592c83a031/try

https://my.clio.me/dk/quiz/1ae9807a-0e1b-80a4-0410-b0e0fde6f4b8/try

Præpositioner:

https://my.clio.me/dk/quiz/2d2f3969-6d88-bd9c-d421-499d62de5407/try

2 https://my.clio.me/dk/quiz/6685476c-9392-ffab-ec56-c6f0625d0d35/try

Sein:

https://my.clio.me/dk/quiz/89ce5ae4-2ccc-7488-2ebf-ae760e667d55/try

https://my.clio.me/dk/quiz/6d4de607-4354-52f7-7110-420b48eaaf91/try

3

https://my.clio.me/dk/quiz/51317a18-407a-3452-7ce6-44313c8b8646/try

Tatiana

———————

Adnan

8. kl New topic  – InEnglishPlease.dk

————————————————————————-

Tysk- Webprøver

I har to test på selve dagen(fredag, 3 april):

1.Lyttetest , fra 10:00 til 12:00

2.Læseforståelse, fra 12:30 til 14:30

Tatiana

————

Adnan

9. kl Fokus på jeres samlede pensum samt de resterende sider i break. Derudover læser I alle de tekster  til og med sidste forløb om Human rights( alt hvad vi har gennemgået siden august 2019). Alle tekster udover grundbøgerne har I fået udleveret eller også er de scannet ind og vedhæftet på classroom. Dertil ser I spillefilmen ”Beasts of no nation” på netflix. Filmen er en udmærket måde at forstå hvordan  børn bliver bortført/truet til at være”child soldiers” i tredjeverdens -lande. Filmen bliver en del af pensum. 

Opgivelserne vil blive sat ind i classroom.

———————————————————————-

Tysk- Webprøver

I har to test på selve dagen(fredag, 3 april):

1.Lyttetest , fra 10:00 til 12:00

2.Læseforståelse, fra 12:30 til 14:30

Fadime

———————

Adnan

Related posts