mymail@gmail.com

Pædagogik

Den daglige struktur

Kl. 7.00-7.30 – Ankomst og morgenmad
Kl. 8.00-9.00 – Fri leg på stuerne
Kl. 9.00-9.15 – Oprydning og derefter samles børnene på egen stue
Kl. 9.15-9.45 – Serveres mellemmåltid
Kl. 9.45-10.00 – Samling på stuerne og aktiviteter fra læreplanstemaet
Kl. 11.30-12.30 – Oprydning og frokost. Her spilles Edan så børnene ved det er middag
Kl. 12.30-13.30 – Børnehaven er på legepladsen og vuggestuen har sovetid
Kl. 14.00-14.30 – Eftermiddagsfrugt på stuerne
Kl. 14.30-15.00 – Leg på stuerne eller fælles aktivitet på gangen
Kl. 15.10 – De børn der skal med bussen gøres klar

Vi tager på tur en gang i mellem, hvis vejret tillader det. Vi tager afsted kl. 10.00 og er hjemme omkring kl. 14.

Læreplaner

Hent læreplanen her

Vores daglige praksis og særlige fokusområder

I vores daglige praksis udfører vi en dag en lang række aktiviteter, der bidrager til – ”Barnets alsidige personlige udvikling”, ”Kulturelle udtryksformer og værdier” samt ”Sproglige og Sociale kompetencer”, f.eks.:

  • Når børn møder om morgenen, gør vi meget ud af at hilse godmorgen – så det er rart og positivt at træde ind i huset. ”Jeg bliver set, jeg bliver hørt, jeg har betydning”.
    – Miljøet og hygiejnen i institutionen betyder meget for os, derfor ønsker vi at børnene har hjemmesko med og tager det på, når de kommer ind på stuen.
  • Der vinkes farvel med eller uden voksen og herefter tager vi stille og roligt hul på dagen indtil vores hyggelige samlings stund begynder.
  • Vi taler om børnenes egne oplevelser i forbindelse med ferie, sygdom mm. Samt vejret bliver nævnt – hvilket tøj vi skal have på og om det er varmt eller koldt.
  • Vi har fat legetøjsdag om fredagen, hvor barnet kan vise det frem.